Play & Learn - A Creative learning experience

Συχνές Ερωτήσεις

1. Γιατί είναι σημαντική η εκμάθηση ξένων γλωσσών σε νεαρή ηλικία;
Η επαφή με νέα ηχητικά σχήματα εξασκεί την συνειδητή ακουστική κατανόηση των παιδιών τα βοηθάει να βελτιώσουν την προσοχή τους στη δική τους γλώσσα. Αυτό τα προετοιμάζει για την κατανόηση του προφορικού λόγου αργότερα στο σχολείο.

Οι διδακτικές πρακτικές που ακολουθούνται στο Play & Learn όπως τραγούδια, παιχνίδια παροτρύνουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη γλώσσα ως «όλον», ένα σύνολο από λέξεις και φράσεις που παράγουν νόημα, και διευκολύνουν την προσέγγιση διαθεματικών εννοιών. Συνεπώς, αρχίζοντας νωρίς, μέσα από το παιχνίδι και τη διασκέδαση τα παιδιά αποκτούν μια πολύτιμη δεξαμενή φράσεων και παραδειγμάτων των φαινομένων της γλώσσας και των λειτουργιών τους, έτσι ώστε αργότερα να αντλούν στοιχεία και να οικοδομούν το λόγο (scaffolding), ανατρέχοντας σε προσωπική γνώση και εμπειρία.

2. Βελτιώνει η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε νεαρή ηλικία τις γνωσιακές ικανότητες των παιδιών;
Υπάρχουν έρευνες που δείχνουν ότι η εκμάθηση γλωσσών σε νεαρή ηλικία βελτιώνει ακόμα και τις μη λεκτικές γνωσιακές ικανότητες, όπως είναι τα μαθηματικά. Διαβάστε το άρθρο ¨Όσο νωρίτερα τόσο καλύτερα¨  από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας (ΠΕΑΠ) του φυλλαδίου μας για περισσότερες λεπτομέρειες.

3. Δεν ασκούμε υπερβολική πίεση στα παιδιά;
Ακόμα και στα δίγλωσσα νηπιαγωγεία όπου ο δάσκαλος χρησιμοποιεί την «άλλη» γλώσσα στην καθημερινή ζωή και καμιά φορά διαβάζει στα παιδιά ένα παραμύθι, δεν τίθεται καν θέμα «υπερβολικής πίεσης». Η πίεση εμφανίζεται από τη στιγμή που θέτουμε ως επίσημο μαθησιακό στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων ή μεταξύ χρονοπλαίσιο ή όταν ένα παιδί νοιώθει φόβο εξαιτίας της σκληρής μεταχείρισης, ή όταν οι γονείς θέτουν στα παιδιά τους υπερβολικά φιλόδοξους στόχους. Στο Play & Learn πιστεύουμε στην αβίαστη μάθηση βασισμένη σε αναπτυξιακές πρακτικές κατάλληλες για την προσχολική και πρώιμη παιδική ηλικία.

4. Υπάρχει καθυστέρηση στη μητρική γλώσσα με την εκμάθηση μιας δεύτερης;  Πρόσφατη έρευνα έχει δείξει ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν μια ξένη γλώσσα και παράλληλα να αναπτύξουν τη μητρική τους γλώσσα. Πολλές φορές δίνονται διφορούμενες συμβουλές σε γονείς να σταματήσουν ή να συνεχίζουν τη εισαγωγή μιας ξένης γλώσσας στα παιδιά τους. Δεν υπάρχει κάποια θεωρία που να αποδεικνύει ότι υπάρχει αναπτυξιακή καθυστέρηση σε παιδιά που κατανοούν ή μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα σε μικρή ηλικία (Genesee et al. 2004, Clarke 2007, Dopke, S 2007). Η εκμάθηση γλωσσών σε νεαρή ηλικία ενισχύει την ευαισθητοποίηση στους ήχους και τον ρυθμό των γλωσσών. 

5. Μπορεί η εκμάθηση γλωσσών σε νεαρή ηλικία να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ταυτότητα του παιδιού;
Μαθαίνοντας δύο γλώσσες και μαθαίνοντας να σκέφτονται σε δύο γλώσσες, τα παιδιά βιώνουν την πολλαπλότητα και παύουν να είναι δέσμια μιας μονολιθικής ταυτότητας. Η εκμάθηση γλωσσών σε νεαρή ηλικία πλάθει ανθρώπους που έχουν ρίζες όπως όλοι οι άλλοι, αλλά ταυτόχρονα ξέρουν ότι οι ρίζες τους δεν είναι οι μόνες και ότι κάθε άνθρωπος έχει τις δικές του ρίζες. Στο Play & Learn υποστηρίζουμε τη διαφορετικότητα των παιδιών και των οικογενειών τους και την πολυτισμικότητά τους.

6. Υπάρχουν κοινωνικά οφέλη;
Η εκμάθηση γλωσσών σε νεαρή ηλικία όχι μόνο διευρύνει το μυαλό των παιδιών αλλά και τα απαλλάσσει από τον φόβο που τους προκαλούν οι ξένες γλώσσες και οι δυσκολίες που συνδέονται με την εκμάθησή τους. Αναπτύσσεται η ικανότητα των παιδιών να προσαρμόζονται σε καταστάσεις οι οποίες δεν τους είναι οικείες από πολιτισμική άποψη. Ακόμη και στην περίπτωση που τα παιδιά δεν συνεχίσουν να μαθαίνουν την ίδια γλώσσα αργότερα στο σχολείο, οι προσπάθειες που καταβάλλουν όταν αρχίζουν να μαθαίνουν γλώσσες σε προσχολική ηλικία θα τους είναι για πάντα χρήσιμες.